miércoles, 12 de septiembre de 2012

PA'STELADA

Hola glotones,
Hoy tengo una sorpresilla, pero no son galletas no... esta vez me he decido por un pastel. Ayer fue la fiesta nacional de Cataluña y hoy es el cumpleaños de alguien importante en mi vida, para celebrar estos acontecimientos he hecho una tarta muy especial. ¡¡La pa'stelada!! [pastel + estelada]
Por fuera es una capa de fondant Renshaw de color azul marino y una estrella de fondant de color blanco (que, por cierto, en el camino de ida a Badalona en el tren un mal agarre ha hecho que se quiere la capa de fondant. Se ve un poquito pero no seáis malos), y por dentro...

¡¡TACHÁN!!
¡¡9 capas de bizcocho genovés con chocolate blanco que dibujan la bandera catalana!! De hecho, toda la tarta está inspirada en la Estelada, la bandera independentista catalana. Que nadie se ofenda eh, es que la bandera me parece preciosa y muy llamativa, mucho más que la Senyera. El color azul hace resaltar todavía más el rojo y el amarillo.
Reconozco que lo mio son las galletas, me falta un poco de práctica manejando piezas tan grandes de fondant, forrar pasteles es una práctica que se me resiste aún, pero "vaig fent" :-) 
He reaccionado tarde al tirón de hacer pasteles con tartas, a ver que se me ocurre para la fiesta de Galicia...
¡¡Venga, animaos!! ¿Qué os parece? ¿No me diréis que no es original?


17 comentarios:

  1. Me encanta me encanta me encanta me encanta!!!!!!

    me parece muy original, muy bonita muy adecuada a la fiesta de ayer, y un rotundo éxito para ser un inventillo. :)

    he dicho ya que me encanta?

    :D

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Muchas muchas gracias. Estaba muy buena eh. La familia de Xavi se quedó flipando, ahora soy yo la nieta favorita :-D

      Eliminar
  2. És una passada, felicitats.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. ¡Gràcies! A veure com supero això per l'any que vé :-)

      Eliminar
  3. Hola Beatriz, m'encanta! D'aquí a poquet he de fer un pastís d'aniversari molt important, i m'encantaria poder fer la pa'stelada!
    Estaries disposada a compartir la recepta??
    T'ho agraeixo de tot cor!
    Salutacions!
    Diana

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Jo tambe li vull un pastis al meu cosí, pero no se com fer el briox de color "vermell" però un vermell com el de la foto. el que passa es que el briox al ser ja de color grogenc amb les gotes de colorant no queda un vermell pur. m'agradaria saber com t'ho has fet perque et quedi aixi de be.
      Felicitats

      Eliminar
    2. Hola noies! Sento no haver contestat, he arrivat aquesta tarda de Bélgica (estava de vacances). De fet encara no he parat a casa i ara estic a Madrid. Dilluns al matí torno a casa i prometo que a la tarda us penjo la recepta i us explico com ho he fet. Em sap greu fer-vos esperar però no tinc temps per a res aquests dies. de Dilluns NO PASSA :-D

      Eliminar
  4. Hola,

    Ja he tornat de vacances. Al final se m'ha fet tard, ja és dimarts, en fi...
    Si voleu fes aquest pastís no m'importa, al contrari, quin honor que a algú li agradi tant un pastís meu :-D
    La recepta és la tradicional del Bizcocho Victoria, a mi m'agrada molt perquè és un pa de pessic poc pesat y molt esponjós, no atipa tant com altres tipus de pa de pessic:

    RECEPTA:
    200 gr. de sucre (normal, no cal que sigui sucre glas)
    200 gr. de mantega (textura cremosa)
    4 ous mitjans
    200 gr. de farina
    1 cullera de llevat (jo vaig fer servir la meitat d'un paquet petit de llevat Royal)
    2 cullerades de llet sencera

    Per a aconseguir aquest color tan vermell la veritat és que no he fet res especial, com que la recepta porta llet, la barreja final es de color crema clar (tot i que té quantitat de mantega). Simplement vaig afegir una cullerada (d'aquestes culleres pel cafè que són petites, tipus moka)de colorant Rojo Navidad de Wilton i faig barrejar-ho tot bé amb la batidor de varetes. Si veieu que amb una cullerada petita no en teniu prou, podeu afegir una mica més per a pujar el color, no crec que canvii el gust perquè la relació de quantitats està ben compensada.

    ResponderEliminar
  5. A mi m'encanten els teus cupcakes de menta! quina pinta...

    ResponderEliminar
  6. Mmm... tiene muy buena pintaa i es preciosa ya la intentare hacer ;)

    ResponderEliminar
  7. Felicitats, es molt maca i molt adient per els temps que corren.

    ens pots explica una mica mes el pas a pas si us plau?
    vas fer 4 bizcochos vermell y ses de color groc o un pastis gran de cada color y tallat?
    amb les proporcions que has posat ja et va sortir tot?

    ResponderEliminar
  8. Hola MAJEDONIA!
    Vaig fer 4 pans de pessic, dos de color vermell i dos de color groc, i els vaig tallar a làmines molt fines amb un tallador de pastissos (http://www.culinarium.es/per-preparar/tallador-de-pastissos, aquí tens l'estri que vaig fer servir). Amb la mida més petita del tallador vaig fer les làmines, així saps segur que mantens una mida per totes les capes de pa de pessic.

    Per tal que les capes de pa de pessic s'enganxin l'una a l'altra has de fer servir un ingredient de textura humida, com la nutella, el dolç de llet, la llet condensada, glucosa, mel etc etc, te'n fas una idea oi? també has de fer servir una textura similar per pintar el pa de pessic abans de recobri-ho amb el fondant.
    No és gens difícil de fer. Pot ser la part més complicada, o que a mi sempre em costa més, és cobrir el pastís i que el fondant no es quedi arrugat pel lateral.

    ResponderEliminar
  9. Tinc un dubte el fondant l'has fet tu o l'has comprat, si l'has fet tu hem pots dir la recepta siusplau

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Hola Xènia,

      Doncs en aquest cas el vaig comprar, és blau marí de Renshaw. És un fondant amb un gust suau que a mi m'agrada molt. Però em sembla que per Internet tens un munt de receptes de fondant, sinó, mira la revista Bricorepostería, allà segur que en trobes :-)

      Eliminar
  10. Boness m'estic plantejant de fer el pastís, mencantaaaa, tu quin ingredient de textura humida vas fer servir perque s'enganxessin les capes? no he fet mai pastissos aixi de capes, i començo forta.. xd pero mecnanta ja he comprat x internet el tallador,c olorant i el fondant estic a lespera de que m'arribin i m'hi posare. Ja em diras algo,el colorant el barreges amb la massa dels pans de pessic abans de posarho a forn no?

    merciiiii :)

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Hola Mapi,

      En aquella ocasió vaig fer servir Candy Melts de xocolata blanca. Quan escalfis els Candy Melts hauries d'afegir-hi una mica de nata perquè quedi una crema que no s'endureixi. Si no, tens altres opcions. Jo vaig tornar a fer el pastís i entre capa i capa vaig posar una barreja de Mascarpone i sucre glas (com la crema que es fa servir per a recobrir el pastís de pastanaga).

      Si tens més dubtes, tu pregunta, no sóc una experta, peró t'ajudaré en tot el que pugui.

      Eliminar
  11. Hola Jaume,

    no tinc cap problema. Pots fer servir la foto tranquil.lament :-)

    Només et demanaria que si et pregunten per la foto els parlis del meu blog ;^)

    Merci!

    ResponderEliminar